Praktisk info

Nyhedsbrev

Producenter

Det er kan betales med nedenstående kort hos FotoIQ.

Gebyrer for danske og internationale kort, udstedt i Danmark og i udlandet er som følger:

DANKORT Dankort Dansk udstedt Transaktionsbeløb kr. 0,00 - 50,00 pålægges kr. 0,70
Transaktionsbeløb kr. 50,01 - 100,00 pålægges kr. 1,10
Transaktionsbeløb kr. 100,01 - 500,00 pålægges kr. 1,39
Transaktionsbeløb > kr. 500 pålægges kr. 1,39 + 0,00 % af beløbet
Visa/Dankort Visa/Dankort Dansk udstedt Transaktionsbeløb kr. 0,00 - 50,00 pålægges kr. 0,70
Transaktionsbeløb kr. 50,01 - 100,00 pålægges kr. 1,10
Transaktionsbeløb kr. 100,01 - 500,00 pålægges kr. 1,39
Transaktionsbeløb > kr. 500 pålægges kr. 1,39 + 0,00 % af beløbet
MASTERCARD Mastercard Dansk udstedt 1,50 % af transaktionsbeløbet
Maestro Maestro Dansk udstedt 1,50 % af transaktionsbeløbet
VISA Visa Dansk udstedt 1,50 % af transaktionsbeløbet
VISA ELECTRON Visa Electron Dansk udstedt 1,50 % af transaktionsbeløbet
MASTERCARD Mastercard (udenlandsk) Udenlansk udstedt 2,95 % af transaktionsbeløbet, min. kr. 1,95 pr. transaktion
Maestro Maestro (udenlandsk) Udenlansk udstedt 2,95 % af transaktionsbeløbet, min. kr. 1,95 pr. transaktion
VISA/ELECTRON Visa/Electron (udenlandsk) Udenlansk udstedt 2,95 % af transaktionsbeløbet, min. kr. 1,95 pr. transaktion
JCB JCB Udenlansk udstedt 3,75 % af transaktionsbeløbet, min. kr. 1,95 pr. transaktion

 

 

Priser:
Alle angivne priser er inklusive 25 % moms.
Hvis du bestiller fra et ikke EU land, kan du handle uden moms. Du skal bare oprette dig som kunde først. Se evt. "Kunde fra udlandet?" for vejledning.

Ved kortbetalinger bruges 3D Secure, Verified By Visa, så du er sikret optimal beskyttelse ved betalinger.

Bestilling:
Du bestiller varer, ved at lægge varen i din indkøbskurv. Når du er færdig med at handle, trykker du videre ved indkøbskurven.

Betalingsbetingelser:
De personoplysninger, du indtaster ved køb af varer, bliver sendt direkte til "FotoIQ". Derefter modtager du en mail med en ordrebekræftelse og besked om, hvilket kontonummer du skal overføre pengene til.

Regnr. 5391 kontonr. 0443422 

Hvis du har valgt at betale med betalingskort, skal du selvfølgelig ikke overføre penge igen.

Reklamation:
FotoIQ yder ifølge købeloven 2 års reklamationsret fra fakturadato på fabrikations- og materialefejl (mangler). Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.
En tydelig beskrivelse af fejlen eller manglen skal medsendes skriftligt sammen med varen, ligesom fakturaen eller en kopi heraf skal fremvises til FotoIQ i forbindelse med anvendelse af reklamationen.

Eventuel reklamation over mangler på leverede produkter skal efter Køber har eller burde have opdaget manglen ske til FotoIQ inden rimelig tid. Ellers mister Køber sin ret til at påberåbe sig manglen.
Køber skal tage kontakt til FotoIQ, før varen tilbagesendes, så det kan afgøres, hvordan varen skal tilbagesendes. Kontakten kan ske til Mail

Fortrydelsesret

Ifølge nye EU-regler, som træder i kraft 13/6-2014, skal du varsle os om, at du ønsker at returnere en vare. Det skal ske senest 14 dage efter, du har modtaget varen. Skriv til os på js@fotoiq.dkHusk at oplyse Ordrennummer!

Når du kontakter os, får du den lovpligtige returseddel fotrydelsesformular tilsendt.

 

Herefter skal du hurtigst muligt - senest 14 dage efter - sørge for, at varen er retur hos:

Fotoiq.dk

Att: Returvare

Uglebjergvej 51

5230 Odense M

 

Du har ansvaret for returvaren

Vær opmærksom på, at med de nye regler er det er dig, der har ansvaret for returvaren, indtil den er i vores varetægt igen. Pak derfor varen forsvarligt ind, og brug et anerkendt transportfirma. Husk at få en kvittering ved afsendelsen, så pakken er forsikret under transporten. Pakken skal sendes retur som pakke, da du ellers ikke er forsikret.

 

Vær desuden opmærksom på, at du skal returnere varen i ubrugt og ubeskadiget stand for at få alle dine penge retur. Det vil bl.a. sige:

 - at varerne skal pakkes forsvarligt ind i bobleplast og emballage tilsvarende den, du modtog pakken i

- at varerne ikke må være taget i brug

- at varerne skal returneres i originale poser, æsker mv. 

- at varerne skal returneres med alle hængemærker og evt. reparations- og vedligeholdelsessæt

- at der ikke må skrives på, tilføjes eller fjernes klistermærker fra støvler, poser, æsker mv.

- at skotøjsæsker betragtes som en del af varen, når du køber gummistøvler, waders mv. De skal derfor også være intakte og må aldrig bruges som returemballage.

 

Prøv varen hjemme i din stue

Du har naturligvis lov til at prøve varerne hjemme i din stue, men lad alle hængemærker mv. sidde på, Varer, der har kropslugt, er slidt eller ødelagt, refunderes ikke til fuld pris. Varer, der har været vasket, tages ikke retur, da varens vandtæthed kan ødelægges ved forkert vask. 

Returemballage, returfragt, gebyrer mv.

Gem den emballage, du modtager dine varer i, til du er sikker på, du ønsker at beholde varerne. Fotoiq.dk refunderer ikke de omkostninger, du måtte have til returemballage, når du vælger at returnere en vare. Vi refunderer heller ikke returfragt og evt. gebyrer du måtte have haft til bank, kreditkort eller betalingssystem, da du betalte ordren.  

  

Retur efter ibrugtagning

Ifølge nye EU-regler, som trådte i kraft pr. 13/6-2014, har du lov til at returnere en vare, efter du har taget den i brug.
Ved tilbagebetaling af varens pris, vurderes det individuelt, alt efter varens tilstand når den leveres tilbage, såfremt den har været brugt, hvor meget der udbetales. 

Er du ikke tilfreds med vores vurdering af og refusion vedr. en ibrugtagen vare, har du mulighed for at klage til Forbrugerklagenævnet. Læs mere her.

 

Er du i tvivl, så skriv til js@fotoiq.dk inden du sender varen retur.

 

Hvornår får du pengene retur?

Når din returvare er modtaget på ovenstående adresse og vurderet af Fotoiq.dk, tilbagebetaler vi det aktuelle beløb til det kreditkort, varen er betalt med. Retursager behandles indenfor 2-3 hverdage. Vær dog opmærksom på, at der kan gå noget tid inden beløbet er tilgængeligt på din konto, afhængig af hvilken betalingsmetode, du har benyttet.

Læs mere om retur- og fortrydelsesret ved E-handel på Konkurrence- & Forbrugerstyrelsens hjemmeside Forbrug.dk.


Dvs. FotoIQ tilbagebetaler både varens pris og forsendelsesomkost i forbindelse med fremsendelsen af varen. Køber står selv for at holde udgifter til returnering af det fortrudte køb.

Varer der returneres UFRANCO eller på efterkrav, nægtes modtagelse. Ved returnering bedes du bruge Post Danmark - ikke alternative pakkedistributører, da det gør det muligt at spore varen, hvis den skulle blive væk under returforsendelse. Du bør sende varen forsvarligt emballeret - sammen med en kopi af fakturaen og skriv venligst tydeligt at du ønsker at gøre brug af fortrydelsesretten, og at du derfor ønsker af få tilbagebetalt varens pris, samt et kontonummer tilbagebetalingen skal betales til.

Fortrolighedspolitik

Forretningen forstår og respekterer vigtigheden af privatliv på internettet. Forretningen vil ikke afsløre information om kunder/brugere til tredje part, med mindre det er nødvendigt for at implementere en transaktion. Forretningen vil ikke sælge dit navn, adresse, e-mail adresse, kreditkort eller personlige data til nogen tredjepart uden din forudgående tilladelse.